Selasa, 5 Mei 2009

First Timer.


Comei nyer budak nih (mati lah kalau bf dia tau).
Aku tak der mood nak buat editting malam nih. Tapi ada lah sket aku tengok gambar yg aku suka aku edit gak. Especially yg atas nih. Hahaa.. Tapi kenape gambar atas nih kan yg aku edit?nak tau naper? Tue yg korang kena cari sendiri!!! Ahakss.. Especialy you!!

Hari nih hari pertama aku kat Sarku Engineering - SapuraCrest Petroleum. Aku sampai pancutual on 8.00am and trus register to pak guard. biasa lah company mcm nih siang2 kena ada Safety briefing, warning sana warning situ. Tapi aku tak join cz aku dengar dari jauh jerk. Then kol 9 aku start masuk ofis jumpa org yg jaga kontract aku. Borak2 sket then aku disuruh join ceramah agama, mmg polisi company utk adakan ceramah agama setiap minggu kat pada hari isnin. Aku pon tak sure lagi pasal nih cz aku tak tanyer exact thing lagi. Maybe sebulan sekali kot. Then settle dengar ceramah nih around 10.30am aku dibawak kat area offis table aku. Company ni baru upgrade offis, so mmg tak proper langsung kat sini. table aku pon baru nak cari then semua tak der lagi. so aper yg aku bleh buat skrg nih cuma kenal ngn environment offis nih dan rakan2 offis aku. tapi benda nih lah yg paling fail pada aku. Ramai yg tegur aku bagi tau nama diaorg, tapi aku fail to remember lah. Aduyai.. Esok aku try lagi ingat kan.hahaaa..

Neway aku still homeless. Check in hotel utk hari kedua, tapi aku dah ada satu contact number rumah sewa kat banda baru kemaman. hoping bilik tue available and selesa tahap gabanz. aku dah dapat alamat dari org yg duk situ, then esok past keje aku nak try singgah sana.

Ada satu lagi story aku nak citer pasal 1st day aku. Sebab aku hari ni gi office sgt lah smart. Aku pakai baju kemeja mcm org keje bank then slack kaler hitam with kasut kilat mak ai. Menyesal aku pakai mcm nih, tapi biasa lah 1 st day aku kena nampak mcm tue. So since aku dah pakai bj mcm tue mmg aku jadi perhatian gilers tadi.. Esok aku nak pakai sport shoes, shirt berkolar aku ngn suar jeans jerk.hahahaaa..

Aku sgt penat nih. Byk sgt benda jadi kat sini and aper yg jadi mmg aku cuba tepis habis2an. ni yg aku dreaming sejak aku sedar aper yg aku nak. Yeah i know im freaky survival kat sini kan??

5 ulasan:

norleecious berkata...

ciannye homeless...
ekceli, if x dpt lg umah sewa, pekata gtau kite. I think i can help u..Tp x janji la.
But i do have contacts in kemaman.;)

Malisa Sabil berkata...

nape gambar tu??
haha
nak tau..nak tau..

PadilTahir berkata...

butterfly : boleh ker?bleh bagi ur contact number tak??i call u later..i mmg nak cari nih.sgt sgt nak cari..

melsabil : tue yg korang kena cari sendiri tue kenape mcm tue.ahakss..

pelangi berkata...

erm..ermm..
i'm speechless..
bile ms la gamba itu kamu ambil ya?
mst masa sy tgh buat hantaran kan?
cis..
xpe2..
anyway keje elok2 ye..
hrp2 dpt rumah cpt..
nnt bole la melawat ke kemaman..eceh..=p

PadilTahir berkata...

yeah during u buat hantaran.u pn mmg tau kan i mmg suka shoot ur pict.neway tq a lots..