Sabtu, 11 April 2009

Nasi Itik.

Korang pernah makan nasi itik? Bukan nasik kasi itik makan tu lah bai. benda ni macam nasi ayam, tapi dia tak pakai ayam lah. Dia pakai Itik. Kalau pakai ayam/lembu/kamping/mentadak/mak lampir, tak le di panggil nasi itik ya dak?

Tapi nasib baik nasik briyani takde besi berani atau nasik hujan panas ada air hujan kan. budusshh..

aku teringat dulu time aku still buat praktikal kat wangsamaju aku selalu turun pavilion. cz situ ada jual nasi itik. Malu lah sebenarnya nak habaq tapi wangsa maju ngn pavilion nih mmg dekat giler babi cuma jem jerk yg mcm gampang nak nak kalau ada abg polis yg mcm bodoh giler jaga trafic lite lepas 8 - 9 keta jerks sekali jalan. nw kalau drive ngn jem 1/2 jam, kalau jalan kaki 2 hari. Senarnye aku ni gi pavilion tue sebab suka gi food court dia. tue jerk, kalau shopping tue mmg tak der lah, maner ada duit dah la kat situ tip top harga mantul tak ingat. aku ni gi beli barang kat Tesco ke Giant ajerk.hahaaa.. Walaupun tahap tesco dan giant tu kalau nak dibandingkan dengan Pavilion itu macam langit dengan bumi, tapi situ okey aper kan. kat situ semua boleh beli (walaupun hakikat sebenarnya tak pergi sebab tak mampu) .bushh..

esok aku nak kuar pi ronding satu jb nih lak. confirm aku masuk city square. saper yg tau city square nih tak lah hebat sgt mcm pavilion tapi ni jerk tempat kat jb ni yg bleh aku gi tengok movie seat bucket.tapi tak kisah lah cz esok aku nak kuar ngn dua org aweks cun. cantik giler baks angels dari kayangan tue. plan awal nak ajak ekram sekali join tapi dia balik kajang tadi tetiba. sengal giler tetiba balik kajang..homesick nak mampus walaupon dia tak nak mengaku dia homesick, alasan ada game bola kat kajang (poyo lah alasan ko, terima jerk lah kenyataan yg ko dah keje kat jb, tinggal kan jerk lah life kajang ko). Dah byk kali ko guna alasan nih dowk. aku mmg mcm dah tepu nak terima alasan ko nih dowk.

nway, ni nak cerita pasal nasik itik ke apa ni dowk.

Ahaks, sebenarnya nasik itik tu cerita selingan ajer bebs. Yang aku nak cerita sebenarnya kes aku nak kuar esok ngn dua org pari2 syurga, yg sorang tue x aku and sorang lagi tue wanabe gf aku yg tak jadi (kiranyer tak penah jadi gf aku lah). lagi satu pasal si ekram punyer alasan dah mcm tengok ulangan bola sepak UEFA 5 kali kat ESPN channel. hahahaa..Tapi sebab aku tak mau le nampak riak and emosi sangatkan, jadi aku cerita lah pasal nasik itik buat selingan.


So sesaper yg ada plan nak gi pavilion tue try lah makan nasi itik (halal bebs). aku tak nak rekomen lah cz aku mcm so-so jerk makan nasi tue.. layan sebab aku tengok cina cina bukit mcm syiok jerk makan nasi itik, nak nak yg tang itik kena gantung..pergh mcm lazat giler jerk tengok..

1 ulasan:

Malisa Sabil berkata...

kat penang ada kedai yg tekenal ngan kari itik..tp aku xpnh try pun..mahal woo..& yg sure tekak aku cam xblh menerima..